حرکت به سوی زندگی

تغییر در زندگی به ما کمک می کند خود را بهتر بشناسم

حرکت به سوی زندگی

تغییر در زندگی به ما کمک می کند خود را بهتر بشناسم

۱۰ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

سطوح مختلف مدرک CLB: آزمون CLB یک مقیاس ۱۲ سطحی برای ارزیابی مهارت‌های زبانی انگلیسی به عنوان زبان دوم است. این مقیاس به سه مرحله اصلی تقسیم شده و هر مرحله شامل چهار سطح با امتیازهای معیار مخصوص خود است.

معیارهای ارزیابی آزمون CLB: برای هر مرحله، معیارهای توصیفی ارزیابی شده‌اند که هرکدام شامل چهار سطح مهارت زبانی از ابتدایی تا پیشرفته هستند. این معیارها در زمینه‌های صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن توضیح داده شده‌اند.

حداقل سطح مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا: برای مهاجرت به کانادا، نیاز به داشتن حداقل سطح CLB خاصی است. افراد با سطوح مختلف مدرک CLB در زبان انگلیسی می‌توانند برای مهاجرت مد نظر قرار گیرند.

تبدیل مدرک CLB به آیلتس: مدرک CLB به آسانی به نمرات آیلتس تبدیل می‌شود. این تبدیل براساس جدول معادل‌سازی موجود بین CLB و نمرات آیلتس انجام می‌شود.

نحوه معادل سازی مدرک CLB به مدارک دیگر: مدرک CLB نیز می‌تواند به مدارک دیگر مانند آیلتس و TOEFL تبدیل شود. معیارهای مشابهی برای این تبدیل در نظر گرفته می‌شود.

منابع و محل آزمون CLB: آزمون CLB در موسسات و آموزشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. همچنین، منابع آموزشی برای این آزمون در دسترس هستند.

 

برای کسب اطلاعات درمورد مدرک CLB، معیارهای این آزمون، نحوه تبدیل این مدرک به آیلتس و یا نحوه معادل سازی آن به سایر مدارک، منابع و محل آزمون و حداقل سطح مورد نیاز آن برای مهاجرت به کانادا می توانید به مقاله مدرک CLB چیست؟ + جدول تبدیل CLB به آیلتس سر بزنید. 

امیدوارم برای شما مفید باشد

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

 

مدت زمان لازم برای دریافت مدرک آیلتس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سطح مهارت زبان انگلیسی فرد، مقدار زمانی که به یادگیری زبان اختصاص می‌دهد و نمره مطلوب فرد.

به طور کلی، برای افزایش یک نمره در آزمون آیلتس، یک زبان‌آموز معمولی به حدوداً ۱۲۰ ساعت مطالعه نیاز دارد. بنابراین، برای رسیدن به نمره ۶.۵ آیلتس، که نمره مناسبی برای بسیاری از اهداف تحصیلی و کاری است، یک زبان‌آموز معمولی باید حداقل ۶ ماه مطالعه داشته باشد.

البته این مقادیر برای کسانی هستند که خودشان را کاملاً وقف یادگیری انگلیسی می‌کنند. بیشتر افراد چنین ظرفیتی ندارند و اگر کار، فرزند کم‌سن‌و‌سال یا مشغله‌های دیگری داشته باشند، قضیه دشوارتر هم می‌شود.

در اینجا به طور خلاصه مدت زمان لازم برای رسیدن به سطوح مختلف در آزمون آیلتس آورده شده است:

  • از Pre-intermediate به Intermediate: ۱۲۰ ساعت
  • از Intermediate به Upper-intermediate: ۱۲۰ ساعت
  • از Upper-intermediate به Advanced: ۲۴۰ ساعت
  • از Advanced به 9: ۴۸۰ ساعت

برای تعیین دقیق‌تر زمان موردنیاز برای رسیدن به نمره دلخواه خود، توصیه می‌شود که سطح زبان انگلیسی خود را با شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس تعیین کنید.

 

چند مورد از منابع ماک رایگان عبارتند از:
ieltsonlinetests.com
britishcouncil.org
idp.com

 

 ما در مقاله گرفتن آیلتس چقدر زمان میبرد؟ به بررسی زمان رسیدن به سطوح و نمرات مختلف در آزمون آیلتس پرداخه ایم. این مقاله با تکیه بر تجربیات دکتر رامین رحمانی به سوال مدنظر پاسخ می دهد. 

پشتکار عامل اصلی موفقیت است.

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

 

اشتباهات گرامری رایج در آزمون آیلتس

در این بخش به 15 مورد از رایج‌ترین  اشتباهات گرامری در آزمون آیلتس اشاره خواهیم کرد.

این موارد عبارتند از:

 

  • تکیه بر جملات ساده و عدم استفاده از جملات پیچیده (Complex Sentences): این نوع جملات از مهم‌ترین انواع جملات در زبان انگلیسی هستند و ارزش زیادی به صحبت کردن و نوشتن شما می دهند. در حقیقت منظور ما از “محدوده یا دامنه” در دستور زبان توجه به این نکته است.
  • عدم توافق فاعل و فعل
  • عدم استفاده از گرامر مناسب برای پاسخ دادن به سؤالات کوتاه
  • استفاده از زمانهای فعل نامناسب
  • استفاده اشتباه از شکل جمع و مفرد اسامی
  • عدم استفاده از حروف تعریف مانند a, an, the
  • کاربرد اشتباه صفات تفضیلی و عالی
  • استفاده اشتباه از حروف اضافه
  • کاربرد اشتباه ضمایر
  • استفاده نادرست از اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش
  • کاربرد اشتباه حرف تعریف the
  • عدم استفاده صحیح از ویرگول
  • اشتباهات املائی
  • استفاده از مخفف‌ها
  • جایگزینی اعداد به جای نوشتن آنها به حروف

 

 

در مقاله بررسی اهمیت گرامر در آزمون آیلتس که توسط آکادمی تات منتشر شده است، بر این بوده ایم که ابتدا دلایل اهمیت گرامر در آزمون آیلتس را بررسی کنیم و سپس به‌ طور جداگانه به توضیح نقش گرامر در هر یک از ماژول‌های آزمون آیلتس بپردازیم.

در انتها نیز به اشتباهات گرامری رایج در آزمون آیلتس اشاره کرده و یکی از بهترین مؤسسات آموزشی را برای تقویت گرامر زبان انگلیسی به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا انتها مطالعه کنید. 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

 

نمره‌ رایتینگ (Writing) آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس از دو سوال تحت عنوان تسک 1 و تسک 2 تشکیل شده است.

تسک 1

  • در تسک 1 آزمون آکادمیک از شما خواسته می‌شود اطلاعات بصری ارائه شده را توصیف کرده و یا مقایسه نمایید.
  • در آزمون جنرال، تسک 1 نوشتن یک نامه و توضیح یک موضوع یا درخواست اطلاعات خاص را شامل می‌شود.

تسک 2

  • موضوع تسک 2 در هر دو آزمون آکادمیک و جنرال تقریباً مشابه است و در آن از شما خواسته می‌شود که در پاسخ به یک نقطه‌نظر، استدلال یا مساله، متنی را بنویسید.

نمره‌دهی رایتینگ آیلتس

  • هر کدام از تسک‌های 1 و 2 از 9 محاسبه می‌شود.
  • نمره کل رایتینگ آیلتس نیز با توجه به نمرات اخذ شده در تسک‌های 1 و 2 و براساس فرمولی که در ادامه توضیح داده خواهد شد از 9 محاسبه می‌شود.

معیارهای نمره‌دهی رایتینگ آیلتس

  • TA (Task Achievement) یا دستیابی به هدف
    • این معیار عمدتاً به تسک 1 مرتبط است و با استفاده از آن دقت در پاسخ ارزیابی می‌شود.
    • چگونگی تفسیر و انتقال اطلاعات، مرتبط بودن پاسخ به موضوع سوال، و توضیح دقیق و آشکار تمامی جوانب و جزئیات بررسی می‌شوند.
  • TR (Task Response) یا پاسخ به تسک
    • این معیار به تسک 2 مربوط است و با استفاده از آن توانایی شما برای پاسخ به تمام عناصر مطرح شده در سوال ارزیابی می‌شود.
    • شما باید بتوانید دیدگاه خود را در مورد تمام بخش‌های سوال به شیوه‌ای منطقی همراه با شواهد فراوان و ایده‌های مرتبط ارائه دهید.
  • CC (Coherence and Cohesion) یا انسجام و پیوستگی
    • این معیار به تسک 1 و 2 مربوط است و با استفاده از آن انسجام و پیوستگی متن ارزیابی می‌شود.
    • متن شما باید به درستی ساختاربندی شود و از پاراگراف‌ها باید به صورت منطقی استفاده شود.
    • از ربط‌دهنده‌ها برای ایجاد ارتباط بین ایده‌ها و پاراگراف‌ها باید استفاده شود.
  • LR (Lexical Resource) یا دامنه واژگان
    • این معیار به تسک 1 و 2 مربوط است و با استفاده از آن دامنه واژگان و تنوع و پیچیدگی واژگان بکاررفته در متن ارزیابی می‌شود.
    • شما باید طیف گسترده‌ای از واژگان را در مقاله خود بکاربرید و از کاربرد بیش از حد واژگان تکراری اجتناب کنید.
  • GRA (Grammatical Range and Accuracy) یا دامنه و صحت ساختارهای گرامری
    • این معیار به تسک 1 و 2 مربوط است و با استفاده از آن درستی ساختارهای گرامری بکاررفته و تنوع آنها ارزیابی می‌شود.
    • شما باید از جملات و ترکیباتی با ساختار گرامری درست استفاده کنید و از جملات پیچیده و مرکب نیز بهره ببرید.

 

همانند سایر بخش‌های آزمون آیلتس، نمره درنظر گرفته شده برای هر کدام از تسک‌های 1 و 2 از 9 محاسبه می‌شود و در نهایت، نمره کل رایتینگ آیلتس نیز با توجه به نمرات اخذ شده در تسک‌های 1 و 2 و براساس فرمولی که در مقاله نحوه محاسبه نمره رایتینگ آیلتس ارائه شده است محاسبه می‌شود. در این مقاله همچنین معیارهای نمره دهی به رایتینگ های تسک 1 و تسک 2 آیلتس مفصلا پرداخته شده است. با مطالعه این مقاله دیدی کامل از نحوه نمره دهی به مهارت رایتینگ در آیلتس به دست می آورید. 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

 

موضوعات بخش اول لیسنینگ آیلتس

بخش اول لیسنینگ آیلتس یک مکالمه بین دو نفر در مورد یک موقعیت روزمره است. موضوعات رایج این بخش عبارتند از:

  • مدرسه
  • مصاحبه
  • امور توریستی
  • راهنمایی و رانندگی
  • پارکینگ
  • اجاره مسکن
  • بانک
  • اداره پست
  • تکمیل فرم
  • مکالمه تلفنی

خلاصه موضوعات بخش دوم لیسنینگ آیلتس

بخش دوم لیسنینگ آیلتس یک سخنرانی در مورد یک موضوع عمومی است. موضوعات رایج این بخش عبارتند از:

  • مرکز خرید
  • سرگرمی
  • سوپر مارکت
  • ملاقات با پزشک
  • توضیحات در مورد یک مکان
  • یک رویداد
  • گرایش خاص در مورد یک موضوع یا ایده

خلاصه موضوعات بخش سوم لیسنینگ آیلتس

بخش سوم لیسنینگ آیلتس یک گفتگو بین دو تا چهار نفر در یک محیط آکادمیک است. موضوعات رایج این بخش عبارتند از:

  • تکالیف
  • ارائه و بحث آموزشی
  • صحبت در مورد یک دوره آموزشی

خلاصه موضوعات بخش چهارم لیسنینگ آیلتس

بخش چهارم لیسنینگ آیلتس یک سخنرانی آکادمیک در مورد یک موضوع دانشگاهی است. موضوعات رایج این بخش عبارتند از:

  • کامپیوترها
  • تحصیلات
  • محیط زیست
  • بازاریابی
  • معضلات اجتماعی
  • مسائل زنان
  • بیکاری
  • موضوعات علمی
  • کسب و کار
  • فن‌آوری

نکات مهم

  • آشنایی با موضوعات رایج بخش لیسنینگ می‌تواند به شما در پاسخگویی به سؤالات این بخش کمک کند.
  • تمرین مکرر گوش دادن به فایل‌های صوتی انگلیسی با لهجه‌های مختلف می‌تواند مهارت شنیداری شما را بهبود بخشد.
  • یادگیری تکنیک‌های پاسخگویی به سؤالات بخش لیسنینگ می‌تواند به شما کمک کند تا در این بخش نمره بالاتری کسب کنید.

 

برای اطلاع از موضوعاتی که در هر بخش از لیسنینگ آیلتس مورد استفاده قرار می گیرند و پر کاربرد هستند می توانید به مقاله آشنایی با موضوعات لیسنینگ آیلتس بخش های مختلف مراجعه کنید. در این مقاله همچنین به سوالات متداول شما عزیزان در این حوزه پاسخ داده می شود. 

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

انواع قیدهای تکرار در انگلیسی

 

قیدهای تکرار در انگلیسی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 

  • قیدهای تکرار معین که تعداد دفعات دقیق تکرار یک عمل یا رویداد را بیان می‌کنند. مانند:

    • هرروز (Every day)
    • یکبار در هفته (Once a week)
    • دوبار در ماه (Twice a month)
    • سه بار در روز (Three times a day)
    • یک روز در میان (Every other day)
    • روزانه (Daily)
    • هفتگی (Weekly)
    • ماهانه (Monthly)
    • سالانه (Yearly/annually)
  • قیدهای تکرار نا معین که تکرار یک عمل را به صورت کلی و تقریبی توصیف می‌کنند. مانند:

    • همیشه (Always)
    • معمولا (Usually)
    • اغلب (Often)
    • گاهی اوقات (Sometimes)
    • به ندرت (Rarely)
    • هرگز (Never)

جایگاه قرارگیری قیدهای تکرار در جملات انگلیسی

 

  • قیدهای تکرار اغلب برای نشان دادن فعالیت‌ های روتین یا تکراری استفاده می‌ شوند، بنابراین اغلب با زمان حال ساده بیان می‌ شوند.
  • اگر جمله‌ ای فقط یک فعل داشته باشد، قید تکرار وسط جمله قرار می‌ گیرد؛ یعنی بعد از فاعل و قبل از فعل اصلی.
  • هنگامی که یک جمله بیشتر از یک فعل داشته باشد (فعل اصلی و فعل کمکی مانند do and have)، قید تکرار را بین فعل اصلی و فعل کمکی قرار می‌ دهیم.
  • هنگام استفاده از قید تکرار در تشکیل سوال، آن را قبل از فعل اصلی قرار می‌ دهیم.
  • قیدهای تکرار می‌توانند پیش از فعل used to نیز در جمله ظاهر شوند.
  • اگر که فعل to be است، قید تکرار را پس از فعل قرار می‌ دهیم.
  • برای منفی کردن جمله‌ای که قید تکرار دارد لازم نیست جای قید را عوض کنیم. فقط کافی است که به فعل کمکی not اضافه کنیم.

 

با مراجعه به مقاله آموزش قیدهای تکرار در انگلیسی، می‌توانید گرامر مربوط به این دست از قیدها را به همراه مثال های متنوع و کاربردی مطالعه کنید. در این مقاله به 11 مورد از جایگاه های قرارگیری قیدها به همراه مثال اشاره شده است.

 

موفق باشید.

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

ضمیر یا pronoun کلمه‌ای است که جایگزین اسم یا عبارت اسمی در جمله می‌شود. اسمی که ضمیر جایگزین آن می‌شود مرجع ضمیر یا antecedent نامیده می‌شود.

به طور کلی ضمایر باعث می‌شوند که جملات کوتاه شوند و اسامی به طور مکرر بیان نشوند. ما در زبان انگلیسی ضمایر زیادی داریم که هرکدام از آنها انواع گوناگون و کاربردهای متفاوتی دارند.

در زبان انگلیسی به طورکلی 8 نوع ضمیر وجود دارد:

 

نوع کاربرد مثال
1.ضمایر شخصی الف) ضمایر ملکی: مالکیت را نشان می‌دهند.

ب) ضمایر فاعلی: کاری را انجام می‌دهند و جایگزین اسم می‌شوند.

ج) ضمایر مفعولی: کاری برروی آنها انجام می‌شود و جایگزین اسم می‌شوند.
Mine, yours, his, hers, ours, theirs and sometimes its.

I, you, he, she, it, we, they

Me, you, him, her, it, us, them.
2.ضمایر ربطی جمله‌واره‌ها را به هم متصل می‌کند. Who, whom, which, what, that.
3.ضمایر انعکاسی به شخص یا چیزهایی ارجاع داده می‌شود که قبلا به آن اشاره شده است. Myself, yourself, himself, herself, itself, ourselves, yourselves, themselves.
4.ضمایر نامعین به کلماتی ارجاع داده می‌شوند که نامشخص، مبهم یا غیرخاص هستند. Everything, everywhere, everybody, something, somewhere, somebody,...
5.ضمایر اشاره به چیزهایی اشاره می‌کند که مفرد یا جمع، دور یا نزدیک هستند. This, that, these, those.
6.ضمایر پرسشی در ابتدای جمله قرار می‌گیرند و یک جمله پرسشی را مطرح می‌کنند. What, which, who, whom, whose.
7.ضمایر تاکیدی بر انجام دهنده کار تاکید می‌کنند. Mine, yours, his, hers, ours, theirs and sometimes its.
8.ضمایر متقابل وقتی دو یا چند نفر کاری شبیه به هم انجام می‌دهند. Each other, one another

 

مقایسه ضمایر انعکاسی (reflexive pronouns) و ضمایر تاکیدی (intensive pronouns) در انگلیسی:

 

ضمایر انعکاسی و ضمایر تاکیدی ممکن است ظاهرا یکی به نظر برسند؛ اما نقش‌ های متفاوتی را در جمله ایفا می‌کنند. ضمایر انعکاسی فاعل جمله را منعکس می‌کنند و به آن ارجاع داده می‌شوند، در حال که ضمایر تاکیدی فقط به اسم تاکید و تشدید اضافه می‌کنند.

 

ضمایر انعکاسی ضمایر تاکیدی
Myself Myself
Yourself Yourself
Himself Himself
Herself Herself
Itself Itself
Ourselves Ourselves
Yourselves Yourselves
Themselves Themselves

 

نقش ضمیر انعکاسی در جمله:

Alexander decided to invite himself to a romantic dinner.

الکساندر تصمیم گرفت تا خودش را به یک شام رمانتیک دعوت کند.

 

نقش ضمیر تاکیدی در جمله:

Ruby parked the car herself.

روبی خودش ماشین را پارک کرد.

نکته: اگر ضمایر انعکاسی از جمله حذف شوند، جمله ناقص می‌شود و فهم آن نیز مشکل می‌شود؛ اما اگر ضمایر تاکیدی از جمله حذف شوند اختلالی در فهم جمله به وجود نمی‌آید:

 

حذف ضمیر انعکاسی از جمله:

He must force himself to study.

او باید خودش را مجبور به مطالعه کند.

 

حال اگر ضمیر انعکاسی را از جمله حذف کنیم:

He must force to study.

او باید مجبور به مطالعه کند.

 

نکته: همانطور که ملاحظه می‌کنید، مشخص نیست که منظور فاعل چه کسی است و چه کسی را باید مجبور به مطالعه کرد؛ بنابراین معنای دقیق جمله منتقل نمی‌شود و فهم آن مشکل می‌شود.

 

حذف ضمایر تاکیدی از جمله:

He drives a car himself.

او خودش رانندگی می‌کند.

 

حال اگر ضمیر تاکیدی را از جمله حذف کنیم:

He drives a car.

او رانندگی می‌کند.

 

*** نکات مهم :

 

1. همانطور که می‌بینید با حذف ضمیر تاکیدی مشکلی برای ساختار جمله و فهم آن به وجود نیامد.

2.ضمایر تاکیدی صرفا در جملاتی که فاعل و مفعول به یک چیز اشاره دارند، استفاده نمی‌شوند، اما ضمایر انعکاسی در چنین جملاتی استفاده نمی‌شوند.

3.ضمایر تاکیدی نمی‌توانند نقش مفعول جمله را داشته باشند؛ اما ضمایر انعکاسی می‌توانند.

4.ضمایر تاکیدی بعد از اسم می‌آیند؛ حال آن اسم می‌تواند فاعل یا مفعول باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با انواع ضمیرها و دریافت مثال برای هر یک از آن ها می توانید به مطالعه مقاله آموزش انواع ضمایر انگلیسی به همراه مثال کاربردی بپردازید.

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

ضمایر فاعلی (subject pronouns) در زبان انگلیسی ضمایری هستند که فاعل جمله را نشان می‌دهند. فاعل جمله کسی یا چیزی است که عمل فعل را انجام می‌دهد.

ضمایر فاعلی در زبان انگلیسی به هفت دسته تقسیم می‌شوند:

  • اول شخص مفرد: I
  • دوم شخص مفرد: you
  • سوم شخص مفرد (مذکر): he
  • سوم شخص مفرد (مؤنث): she
  • سوم شخص مفرد (خنثی): it
  • اول شخص جمع: we
  • دوم شخص جمع: you
  • سوم شخص جمع: they

 

استفاده از ضمیر فاعلی (I) یا «من» در انگلیسی:

از این ضمیر فاعلی برای صحبت کردن درباره «من» استفاده می‌کنیم. این کلمه که تنها از یک حرف تشکیل شده است، همیشه باید به شکل بزرگ نوشته شود. به چند مثال در این مورد توجه کنید:

i play football with my friends at school.

I play football with my friends at school.

من در مدرسه با دوستانم فوتبال بازی می‌کنم.

i read a book.

read a book.

من یک کتاب خواندم.

*در این جمله read گذشته read هست که به یک شکل نوشته می‌شوند اما تلفظ آنها متفاوت است.

 

استفاده از ضمیر فاعلی (You) یا «تو یا شما» در انگلیسی:

در زبان انگلیسی هم برای دوم شخص مفرد و هم برای دوم شخص جمع از یک ضمیر استفاده می شود. اگرچه این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، چرا که تمرکز بر مخاطب قرار دادن فرد یا گروهی است که با او صحبت می‌شود، نه تاکید بر تعداد آنها. با این حال، در زمینه های خاص ممکن است لازم باشد بر تعداد افرادی که مورد خطاب قرار می گیرند تأکید شود. در این موارد می توان از عبارت «شما همگی» استفاده کرد. با استفاده از «شما همگی» در موقعیت‌های خاص، سخنرانان و نویسندگان می‌توانند منظور خود را دقیق‌تر کنند و تعداد افرادی که مورد خطاب قرار می‌گیرند را مشخص کنند:

You are one of the best players in the world.

تو یکی از بهترین بازیکن های جهان هستی.

You are my friends in high school.

شما همگی دوستان من در دبیرستان هستید.

 

استفاده از «you» به عنوان ضمیر غیرشخصی در انگلیسی:

 

علاوه بر اینکه از «you» به عنوان ضمیر شخصی استفاده می شود، می توان از آن به عنوان یک ضمیر غیرشخصی نیز در زمینه های خاص استفاده کرد. در این مورد، شخص خاصی را مورد خطاب قرار نمی دهد یا به آن اشاره نمی‌کند، بلکه بیانگر یک قانون یا وضعیت کلی است:

You can’t use your cell phone here. (“you” refers to the all people)

استفاده از موبایل در اینجا ممنوع است. (در اینجا «you» به همه مردم ارجاع داده می‌شود.)

if you take ice out of the freezer, it will melt.

اگر شما یخ را از فریزر بیرون بیاورید، ذوب می‌شود.(این جمله به یک قانون کلی اشاره دارد و شخص خاصی را مخاطب قرار نمی‌دهد.)

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ضمایر فعالی و کاربردهای مختلف آن ها و همچنین دریافت مثال های مختلف، می توانید به مقاله آموزش گرامر ضمایر فاعلی در انگلیسی سر بزنید.

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

ضمایر نامعین (indefinite pronouns) در زبان انگلیسی ضمایری هستند که به شخص، شیء، مکان یا کمیتی اشاره می‌کنند که مشخص نیستند. این ضمایری هستند که برخلاف ضمایر شخصی (personal pronouns) به شخص، شیء، مکان یا کمیتی خاص اشاره نمی‌کنند.

ضمایر نامعین در زبان انگلیسی به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 

  • ضمایر نامعین برای افراد:
    • anybody
    • anyone
    • everyone
    • everybody
    • somebody
    • someone

 

  • ضمایر نامعین برای اشیا:
    • anything
    • everything
    • something

 

 

  • ضمایر نامعین برای مکان‌ها:
    • anywhere
    • everywhere
    • somewhere

 

  • ضمایر نامعین برای کمیت‌ها:
    • any
    • some
    • none
    • all

 

مثال‌ها:

 

Everything:

you can find everything in this shop.

در این فروشگاه هرچیزی می‌توانی پیداکنی!

Something:

I brought something for you.

چیزی برایت (هدیه) آوردم.

Anything:

I was ready to do anything to save him.

حاضر بودم هرکاری برای نجاتش انجام دهم.

Nothing:

I searched about his background, but I could find nothing.

درباره پیشینه‌ اش خیلی تحقیق کردم؛ اما چیزی دستگیرم نشد.

 

Everywhere:

Queen Elizabeth could travel everywhere without holding a visa.

ملکه الیزابت می‌توانست بدون داشتن ویزا به هرجای سفر کند.

Somewhere:

+where is my key?
-I put it somewhere.

+کلیدم کجاست؟
-یه جایی آن را گذاشتم.

 

    ضمایر نامعین در زبان انگلیسی کاربردهای مختلفی دارند. آنها می‌توانند برای اشاره به افراد، اشیا، مکان‌ها یا کمیت‌های نامشخص استفاده شوند. همچنین می‌توانند برای بیان مفاهیمی مانند کلیت، عدم قطعیت یا عدم محدودیت استفاده شوند.

     

    برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد ضمایر نامعین در انگلیسی و انواع کاربردهای آن ها می توانید به مقاله آموزش گرامر ضمایر نامعین در انگلیسی سر بزنید.

    موفق باشید.

    • جواد محمدی
    • ۰
    • ۰

    قید زمان (adverb of time) در زبان انگلیسی کلمه، عبارت یا جمله‌ای است که زمان وقوع فعل یا اتفاقی را بیان می‌کند. قیدهای زمان به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

    • قیدهای زمانی که به سوال «چه موقع؟» (when) پاسخ می‌دهند: مانند today، tomorrow، yesterday، last week، in the future، at 6 pm
    • قیدهای زمانی که به سوال «چه مدت؟» (how long) پاسخ می‌دهند: مانند for a long time، for a short time، all day، all night، since yesterday
    • قیدهای زمانی که به سوال «چند وقت یک بار؟» (how often) پاسخ می‌دهند: مانند often، sometimes، always، never، every day، twice a week

    قیدهای زمان می‌توانند در ابتدای جمله، انتهای جمله یا در میان جمله قرار بگیرند. جای دقیق آنها بسته به معنای جمله و نوع قید زمان متفاوت است.

    مثال‌ها:

    • She will return tomorrow. (قید زمانی «tomorrow» در ابتدای جمله قرار گرفته است و نشان می‌دهد که فعل «return» در آینده انجام خواهد شد.)
    • I have been waiting for you for a long time. (قید زمانی «for a long time» در میان جمله قرار گرفته است و نشان می‌دهد که فعل «wait» مدت طولانی انجام شده است.)
    • often go to the movies. (قید زمانی «often» در انتهای جمله قرار گرفته است و نشان می‌دهد که فعل «go» به طور مکرر انجام می‌شود.)

     

     لیست قیدهای زمان (adverb of time) در انگلیسی

     

     

    Then Soon
    Recently Lately
    Now Always
    Rarely Daily
    Soon Yet
    Late Yesterday
    Often Tomorrow
    Rarely Last month
    Every day Immediately

     

    در این مقاله، تمامی موضوعات مرتبط با قید زمان از جمله کاربرد، ساختار، ترتیب و انواع قیدهای زمان با ذکر مثال بررسی شده است. برای دسترسی به این نکات می توانید به مقاله قید زمان در زبان انگلیسی و انواع آن که توسط آکادمی تات منتشر شده است مراجعه کنید.

    • جواد محمدی